Úkol 8 - LDD - model ašské městské zástavby

07.03.2015 11:22

Zase jsme po dlouhé době měli hodinu PGr, a dostali jsme Úkol. Správně, nepřepsal jsem se - Úkol. Jak již z nadpisu vyplývá, měli jsme postavit v programu LDD (Lego Digital Designer, kdyby ho někdo náhodou neznal) vybraný model budovy z Aše (na výběr jich byl nespočet). A jelikož jsem dal na radu přítele (i když ne na telefonu,) vybral jsem si společně s ním stavbu základní školy na Okružní ulici. 

Začátky byly poměrně jednoduché - stačilo prostě postavit jedno okno a pak už ho jen kopírovat všude kolem, občas proložit nějakou zdí a nebo dvěrmi - zdlouhavé, ale jednoduché. Poté přišla řada na zadní stranu budovy, kam již foto-automobil společnosti Google raději nedojel, takže jsme si museli obstarat fotografie sami - a i tak nám nebyly moc nápomocné, protože byla v době focení zavřena brána, která znemožňovala lepší přístup k objektu. Takže stavba zadní strany budovy vyžadovala společně s již uvedenými schopnostmi i značnou dávku fantazie. Ale nějak se to zvládlo. Tím se celá stavba se začala blížit do finále - už ji stačilo jen zastřešit - a ačkoli jsem dodnes žil v domění, že existuje jen pár typů LEGO kostek, které mají každý několik barevných variant, vzápětí jsem zjistil, že jsem se šeredně mýlil. I ty zkosené (tak výhodné na stavbu střechy) jsou rozdělené podle rozměrů, barev a velikosti úhlu(!) zkosení. A když se třeba jen špatně nasadily na sebe (což se stalo dost lehce), celá střecha začala o pár milimetrů ubíhat a už se nespojila. Ale to všechno se nějak zvládlo a nyní jsem hrdý na to, že mohu světu představit ten nejrealističtější virtuální Lego model ZŠ Okružní v Aši všech dob.